Wszystko na temat pozycjonowania

To właśnie dzięki pozycjonowaniu można zostać zauważonym w Internecie. Z dnia na dzień wzrasta liczba osób, które zaczynają swoją przygodę z Internetem. Jak podają dane, wyszukiwarka Google jest użytkowana przez 20 milionów osób miesięcznie. Jest to naoczny dowód, że posiadając własną działalność trzeba być łatwo dostępnym w wyszukiwarce.

Co to pozycjonowanie?

Pozycjonowanie wykonywane w wyszukiwarkach polega na budowaniu coraz większej widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Bardzo często pozycjonowanie opiera się na technikach, które nie są zgodne z kryteriami wyszukiwarek. Zwykle pozycjonowanie współdziała z SEO. Kiedy w wyszukiwarce wpisze się daną frazę to pojawia się wiele stron internetowych, które według wyszukiwarki najbardziej odpowiadają do danego hasła. Zadaniem webmasterów jest wspieranie witryn w osiąganiu coraz wyższych pozycji. Zwykle pierwsze 3 wyniki wyszukiwania stanowią płatne reklamy. Wyświetlane strony pod odpowiednim hasłem wymaga uiszczenia wpłaty. Taką opcję można zastosować poprzez skorzystanie z usługi Google AdWords. Pozycjonowanie skupia się na tych niepłatnych wyszukiwaniach, często liczba pozycji wyświetlanych na pierwszej stronie jest różna.

Wszystko na temat pozycjonowania

Co to SEM?

SEM to Search Engine Marketing czyli marketing związany z wynikami wyszukiwania. SEM to szereg działań, które wykonują w ramach SEO, reklamy odpłatnej (PPC) i pozycjonowania. Ich działania opierają się na poszukiwaniu i monetyzacji ruchu na witrynie internetowej. Często spotyka się z zapisem SEM=SEO+PPC.

Kolejność witryn w wynikach wyszukiwania

Trzeba wiedzieć, że kolejność wyświetlanych stron w wyszukiwarce nie jest przypadkowa. Najwyżej na stronie, znajdują się te witryny, które najbardziej odpowiadają pożądanej frazie. Ułożeniem tych stron uzależniony jest od algorytmu wyszukiwarki Google. Algorytm nie został do końca odkryty, poznano jak dotąd jedynie czynniki, które mają wpływ na to, że jedna strona znajduje się na wyższej pozycji niż inne. Tych czynników jest około 200. Można je podzielić na dwie duże grupy: czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem oraz te związane z popularnością witryny w sieci.